top of page

AUTOLUX.

Prosjekt

Prosjekt utført ifbm studier

I forbindelse med studier fikk jeg virkelig brynet meg på hele UX-spennet med nye øyne og fikk sett nyere metodikker og verktøy for å få en dypere innsiktsmetode og effektivisere deler av prosessen.

Jeg valgte å fokusere på bilutleie og da på en mer moderne, eksklusiv og stilren variant av typen bildeling.

Det ble utført innsikt i form av spørreskjema, konkurrentanalyse og brukertest av konkurrerende konsept. Dette ble grunnlaget for et affinity diagram for å strukturere findings og for å kunne se hva som ble det naturlige fokuset videre i utførelsen til kundereisekartet. 

Når alt det strukturelle var på plass ble det laget skisser og prototype basert på innsikten, dette ble testet og iterert før det ble ferdigstilt til en endelig praksisk eksamen, som fikk karakter A.

Dette er et viktig element til hvorfor jeg trives så godt med interaksjonsdesign, det er stadig i bevegelse og det dukker stadig opp nyttige metoder og verktøy som er med på å bygge videre på kompetansen.

Sniktitt på ulike deler av prosjektet

Frame 4.jpg
Frame 4 (1).jpg
skisse_0.jpg
affinity1.jpg
kundereise1.jpg
flyt.jpg
brukertest1.jpg
calendar.jpg
bottom of page